Al Mulk Lyrics

1)Maha Berkat (serta Maha Tinggilah kelebihan) Tuhan yang menguasai pemerintahan (dunia dan akhirat); dan memanglah Ia Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.
2)Yang menciptakan mati dan hidup, untuk menguji kamu, siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya; dan Ia Maha Kuasa lagi Maha Pengampun.
3)Yang telah menciptakan tujuh langit berlapis-lapis; engkau tidak dapat melihat pada ciptaan Allah Yang Maha Pemurah itu sesuatu yang tidak seimbang; Maka ulangilah pandanganmu dapatkah engkau melihat sebarang kecacatan?
4)Kemudian ulangilah pandanganmu berkali-kali, nescaya pandanganmu itu berbalik kepadamu dengan hampa, sedang ia berkeadaan lemah lesu.
5)Dan sesungguhnya! Kami telah menghiasi langit yang dekat dengan bintang-bintang, dan Kami jadikan bintang-bintang itu punca rejaman terhadap Syaitan-syaitan; dan Kami sediakan bagi mereka azab neraka yang menjulang-julang
6)Dan bagi orang yang kufur ingkar terhadap Tuhan mereka, disediakan azab neraka Jahannam dan itulah seburuk-buruk tempat kembali
7)Apabila mereka dicampakkan ke dalamnya, mereka mendengar suara jeritannya meraung-raung, sedang ia menggelegak.
8)Hampir-hampir ia pecah berkecai-kecai kerana kuat marahnya. Tiap-tiap kali dicampakkan ke dalamnya sekumpulan besar (dari orang kafir), bertanyalah penjaga-penjaga neraka itu kepada mereka: Tidakkah kamu pernah didatangi seorang Rasul pemberi ingatan dan amaran (di dunia dahulu)?
9)Mereka menjawab: Ada! Sebenarnya telah datang kepada kami seorang Rasul pemberi ingatan, lalu kami dustakan serta kami katakan (kepadanya) Allah tidak menurunkan sesuatu pun, kamu (wahai orang yang mendakwa menjadi Rasul) hanyalah berada dalam kesesatan yang besar!
10)Dan mereka berkata: Kalaulah kami dahulu mendengar dan memahami, tentulah kami tidak termasuk dalam kalangan ahli Neraka.
11)Akhirnya mereka mengakui dosa-dosa mereka, maka tetaplah jauhnya rahmat Allah dari ahli neraka
12)Sesungguhnya orang yang takutkan Tuhannya semasa tidak kelihatan, bagi mereka keampunan dan pahala yang besar.
13)Dan tuturkanlah perkataan kamu dengan perlahan atau dengan nyaring, kerana sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala yang ada di dalam dada.
14)Tidakkah Allah mengetahui apa yang Dia ciptakan? Sedang Ia Maha Halus urusan Tadbiran-Nya, lagi Maha Mendalam Pengetahuan-Nya!
15)Dialah yang menjadikan b__i bagimu mudah digunakan, maka berjalanlah di merata penjurunya, serta makanlah dari rezeki yang dikurniakan Allah; dan (ingatlah), kepada Allah jualah kamu dibangkitkan hidup semula.
16)Patutkah kamu merasa aman kepada Tuhan yang berkuasa di langit bahawa Dia akan menimbus b__i dengan kamu, lalu bergegarlah b__i itu.
17)Atau patutkah kamu merasa aman kepada Allah yang berkuasa di langit, menghantarkan kepada kamu angin ribut yang menghujani kamu dengan batu; maka dengan itu, kamu akan mengetahui kelak bagaimana buruknya kesan amaran-Ku.
18)Dan sesungguhnya! Orang (kafir) yang terdahulu daripada mereka telah mendustakan (rasul-rasul); (perhatikanlah) bagaimana buruknya kemurkaan-Ku.
19)Patutkah mereka tidak memerhatikan burung-burung itu mengembangkan sayapnya dan mengatupnya di atas mereka? Tidak ada yang menahannya (daripada jatuh) melainkan Allah Yang Maha Pemurah. Sesungguhnya Ia Maha Melihat akan tiap-tiap sesuatu
20)Bahkan siapa dia yang menjadi tentera bagi kamu, yang akan menolong kamu selain dari Allah Yang Maha Pemurah? (Sebenarnya) orang yang kafir tidak lain hanyalah berada dalam keadaan terpedaya
21)Atau siapakah yang dapat memberi rezeki kepadamu jika Allah menahan rezeki-Nya? bahkan mereka kekal dalam kesombongan serta berpaling (dari kebenaran).
22)Maka adakah orang yang berjalan tertumus di atas mukanya boleh mendapat hidayah atau orang yang berjalan tegak betul, melalui jalan yang lurus rata?
23)Katakanlah: Allah yang menciptakan kamu, dan mengadakan bagimu pendengaran dan penglihatan serta hati, amatlah sedikit kamu bersyukur.
24)Katakanlah lagi: Dialah yang mengembangkan kamu di b__i, dan kepada-Nyalah kamu akan dihimpunkan.
25)Dan mereka (yang ingkar) berkata: Bilakah datangnya (hari kiamat) yang dijanjikan itu, jika betul kamu orang yang benar?
26)Katakanlah: Sesungguhnya ilmu pengetahuan hanya ada di sisi Allah, dan sesungguhnya aku hanyalah seorang Rasul pemberi ingatan yang terang nyata.
27)Kemudian apabila (datang kiamat dan) mereka melihat (azab) yang dijanjikan itu secara dekat, muramlah muka orang yang kafir itu, serta dikatakan (kepada mereka): Inilah dia yang dahulu kamu kerapkali minta disegerakan kedatangannya
28)Katakanlah: Bagaimana fikiran kamu, jika Allah binasakan daku dan orang yang bersama-sama denganku, atau Ia memberi rahmat kepada kami, maka siapakah yang dapat melindungi orang yang kafir dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya?
29)Katakanlah: Dialah Allah Yang Maha Pemurah, yang kami beriman kepada-Nya, dan yang Kepada-Nya kami berserah diri; oleh itu kamu akan mengetahui kelak siapakah yang berada dalam kesesatan yang nyata.
30)Katakanlah: Bagaimana fikiran kamu, sekiranya air kamu menjadi kering, maka siapakah yang dapat mendatangkan kepadamu air yang mengalir?

See also:

78
78.71
Slayer Angel Of Death (8-bit) Lyrics
Andrea Bocelli Andrea Bocelli & Christania Aguilera - Somos Novios Lyrics