כוורת שעור פסנתר Lyrics

גם אתה מאזין יקר תוכל לנגן כפי ששמעת את נגינתי לפני שניות מספר. ערב טוב לכולם, כאן פוגי איתכם בשיעור ראשון בפסנתר למשפחה וגם לשכנים.
כל מה שדרוש בשביל השיעור הראשון זה סבלנות, יוזמה, קצת כישרון ורצוי גם פסנתר, אם אין סנטר-אפשר לנגן על הלחי.
ונלך כולם לצעד הראשון שהוא כמובן שלב א': מהו הפסנתר ובשביל מה זה טוב?
ובכן את הפסנתר המציא שלמה קסצ'נדו בשנת 1723 שניסה לבנות נבל וטעה במידות, הוא גם טעה בתאריך, הרי ידוע לכם שהפסנתר נבנה בשנת 1709 וגם לא ע"י מר קרסצ'נדו, אבל מה זה משנה, העיקר שיש פסנתר (יש פסנתר? -לא -אז תביאו).
וניגש לשלב הבא, כל המאזינים מתבקשים להתיישב ליד הפסנתר, כולם התיישבו?
הדבר הראשון והחשוב ביותר שאתה חייב לדעת כשאתה מתיישב ליד הפסנתר זה לנגן, אם אתה לא יודע, חבל על הזמן שלי וחבל על הזמן שלך, אך בכל זאת, אם הקשבת לשיעורים הקודמים שנתתי, אני מקווה שלמדת משהו, למרות שלא היו שיעורים קודמים. חוץ מלדעת לנגן, צריך טכניקה, ולזה אני מקדיש את מרבית השיעור היום.
התרגיל הראשון שלנו בטכניקה נקרא טריוולנסיה-כן אתם שומעים את הטריוולנסיה ביד ימין, ועכשיו תשמעו ביד שמאל.
התרגיל הבא נועד לארבע אצבעות, הוא נקרא טוטרה-צ'יפנטה - טוט-רה-צ'י-פנ-טה טוט-רה-צ'י-פנ-טה טוט-רה-צ'י-פנ-טה טוט-רה-צ'י-פנ-טה, הבנתם?
התרגיל השלישי שלנו בטכניקה, נועד לפתח את הזריזות בידיים, הוא נקרא רותי רותי, על שם הפסנתרנית יונה פיבו-בבקשה - רותי-רותי-רותי-תי-תי רותי-רותי-רותי-תי-תי.
ונזכיר את שלושת התרגילים שלמדנו: טריוולנסיה, טוטרה-צ'יפנטה ורותי-רותי.
מוצרט בזמנו אמר שלא על הטכניקה לבדה יחיה הפסנתרן, לכן מאזינים חשובה גם התאוריה, התאוריה היא תווים, התווים הם צלילים מסוגים שונים, ויש גם קורדים, אקורדים (הכורדים) הוא עם נודד שבראשית המאה התמקם בצפון עיראק, וכמובן הקומפוזיציה.
את כל זאת נלמד מאזינים בשיעור הבא, ועד אז...
דרך אגב, הפסנתרן שליווה אותי לאולפן, לוגי גרסקו, לוגי תודה רבה.
וזכרו-אל תסתכל על הפסנתרן, תסתכל לו על הידיים.

See also:

40
40.105
Nelly Shake Ya Tailfeather (feat. P. Diddy & Murphy Lee) Lyrics
The Defaced The Fading Suns Lyrics